Diagnoza psychologiczna
– dzieci i młodzież
– osoby dorosłe
Szkolenia przeznaczone dla szkół, nauczycieli i innych instytucji
Badania psychologiczne kierowców oraz konsultacje psychologiczne z zakresu medycyny pracy.
Badania psychologiczne broń
Pakiety badań
Intelekt, funkcjonowanie osobowościowe + badanie temperamentu, efektywność radzenia sobie ze stresem
Czynności diagnostyczne obejmują:
- Pogłębiony wywiad psychologiczny
- Badanie inteligencji wrodzonej
- Badanie cech osobowości
- Badanie temperamentu
- Badanie dominujących strategii radzenia sobie ze stresem
- Wydanie pisemnej opinii
Funkcjonowanie poznawcze
Czynności diagnostyczne obejmują:
- Inteligencja
- Pamięć wzrokowa
- Poziom uwagi
- Koordynacja wzrokowo-ruchowa
- Szybkość i adekwatność reakcji
- Wydanie pisemnej opinii
Diagnoza Spektrum Autyzmu ASRS
Kwestionariusz ASRS pomaga identyfikować cechy autyzmu u dzieci od 2 r.ż. do 18 r.ż. ASRS to metoda, która dostarcza informacji z dużej liczby źródeł. Posiada wersję dla rodzica oraz nauczyciela/ opiekuna co daje możliwość uzyskania informacji z wielu źródeł. ASRS zawiera szeroki zakres zachowań, które powiązane są z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, takich jak na przykład deficyty uwagi, problemy w zakresie komunikacji, trudności w kontaktach z rówieśnikami oraz osobami dorosłymi. Kwestionariusz zawiera kryteria diagnostyczne AD z DSM-IV- TR oraz DSM-5.
Czynności diagnostyczne obejmują:
- Pogłębiony wywiad psychologiczny z rodzicami
- Rozmowa z dzieckiem i obserwacja dziecka w trakcie zabawy (obserwacja prowadzona niezależnie przez 2 doświadczonych psychologów).
- Przeprowadzenie diagnozy psychologicznej z wykorzystaniem kwestionariusza ASRS
- Rozmowa z nauczycielami dziecka w szkole
- Wydanie pisemnej opinii
Diagnoza Depresji u Dzieci i Młodzieży (CDI-2)
Zestaw kwestionariuszy CDI-2 umożliwia dokonanie całościowej oceny depresji dziecięcej. CDI- 2 umożliwia diagnozę dzieci i młodzieży w wieku od 7 roku życia do 18 roku życia.
Czynności diagnostyczne obejmują:
- Pogłębiony wywiad psychologiczny z rodzicami dziecka+ wykonanie kwestionariusza CDI-2 dla rodzica
- Rozmowa z dzieckiem + wykonanie kwestionariusza do samoobserwacji
- Wywiad z nauczycielami dziecka + wykonanie wersji kwestionariusza dla nauczycieli
- Wydanie pisemnej opinii
Diagnoza Neuropsychologiczna
Jest to specjalistyczna odmiana diagnozy psychologicznej, polegająca na ocenie metodami psychologicznymi funkcji psychicznych oraz zachowania. W diagnozie neuropsychologicznej analizie poddaje się procesy poznawcze (percepcję, myślenie, procesy pamięciowe, funkcje wykonawcze, procesy uwagi), afektywne (specyfikę przeżywanych i ujawnianych emocji, natężenie emocji, adekwatność i stabilność), poziom wglądu- samoświadomości własnego zachowania i funkcjonowania w sferze relacji interpersonalnych.
Diagnoza neuropsychologiczna jest niezwykle istotna w przypadku oceny funkcjonowania pacjentów neurologicznych, osób doświadczających trudności poznawczych (kłopoty z percepcją, pamięcią, myśleniem, uwagą), osób w wieku senioralnym, osób poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych.
Czynności diagnostyczne obejmują:
- Wywiad kliniczny
- Badanie Skalą Minimental- badanie zaburzeń w funkcjonowaniu poznawczym pacjenta
- Badanie pamięci i percepcji wzrokowej (Test Pamięci wzrokowej Bentona)
- Ocena zaburzeń pamięci w czasie uczenia się na materiale figuralnym (Test DUM – Diagnozowanie Uszkodzeń Mózgu)
- Badanie procesów uwagi, funkcji wykonawczych, zdolności wzrokowo motorycznych, sekwencyjnego przetwarzania informacji ( CTT- kolorowy test połączeń wersja dla dorosłych)
- Badanie osobowości (EPQ-r )
- Wystawienie pisemnej opinii psychologicznej
KONTAKT
Adres: ul. Sienkiewicza 1, lokal 34, Mielec
Rafał Gromny: 502 560 377
Paula Ratusińska-Gromny: 798 683 154
Marta Gromny: 512 318 578
E-mail: rafalgromny@gmail.com
SERDECZNIE ZAPRASZAM